Borzasztó apa

A demokrácia lejáratása!

 

Felnőtt tartalom következik!  

 

 

A vezetés általi, demokráciát gátló, demokráciát lejárató tényezők

 

A rosszul kivtelezett demokrácia lejáratja a demokráciát.

 

 

 

1. Az elemi oktatás hiányához, mint a legerősebb demokráciát gátló tényezőhez, mindig eljuthat a gondolkodó.

 

Az általános és középiskolákban rendkívül gyenge a társadalomtudományok oktatása.

 

Demokrácia-ismeret közoktatás, pedig gyakorlatilag nincs. Sőt a főiskolán sincs ezzel foglalkozó igazi magas szintű oktatás. Az ilyen tartalmú társadalomtudomány is hiányos. Pedig az elemi (általános iskola, középiskola) demokráciaoktatás, viszonylag könnyen bevezethető lenne. Ráadásul az osztályközösségbe, az iskolaközösségbe rögtön gyakorlatilag is kipróbálhatnák, az elméletet. A demokratikus osztályközösség kialakítása, egyben oktatási célt is szolgálhatna.

 

 

Új oldalak linkjei:

 

Kivaghyi írások

https://sites.google.com/view/kivaghy-irasok/kivaghy-%C3%ADr%C3%A1sok

 

Történelmi fejlődés

https://sites.google.com/view/tortenelem-kivaghy/bevezet%C5%91-gondolatok-kapcsolatok-linkek

 

https://sites.google.com/view/tortenelem-kivaghy/teljes-tanulm%C3%A1ny-a-mell%C3%A9kletben

 

Brueghel társadalma

 

https://sites.google.com/view/tortenelem-kivaghy/brueghel-t%C3%A1rsadalma

 

 

gondolkozzunk

https://sites.google.com/view/gondolkozzunk-vakitfed/home

 

https://sites.google.com/view/gondolkozzunk-vakitfed/nagyon-uj-oldal

 

https://sites.google.com/view/gondolkozzunk-vakitfed/m%C3%A1r-megint-itt-van-a-h%C3%A1bor%C3%BA

 

 

https://sites.google.com/view/gondolkozzunk-vakitfed/a-h%C3%A1tt%C3%A9rhatalom-nyilv%C3%A1nval%C3%B3-de

 

Kivaghy történelmi rendszerváltás.

https://sites.google.com/view/gondolkozzunk-vakitfed/kivaghy-rendszerv%C3%A1lt%C3%A1s

 

Társadalom-fejlődés

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy/t%C3%A1rsadalomfejl%C5%91d%C3%A9s

 

 

társadalomkritika

 

https://sites.google.com/site/tarsadalomkritika/vakitfed-aktu%C3%A1lis-reakci%C3%B3k

 

  

Kivaghy klímaválság

Orbán-Fidesz rezsim ezt is elkxrta!

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-klimavalsag/kivaghy-kl%C3%ADmav%C3%A1ls%C3%A1g-term%C3%A9szetrombol%C3%A1s

 

Kivaghy novellák

https://sites.google.com/view/kivaghy-novellak/kivaghy-novell%C3%A1k

 

Hüleség kézikönyve

https://sites.google.com/view/huleseg-kezikonyve/a-manipulacio-tudomanya-kiegeszites

 

Kivaghy plakátok

https://sites.google.com/view/plakatok-memek-2022/k%C3%A9pek-hit-etika-kivaghy

 

https://sites.google.com/view/plakatok-memek-2022/plak%C3%A1tok-j%C3%A1rv%C3%A1ny-2

 

 

https://sites.google.com/view/plakatok-memek-2022/2022-poltikai-plak%C3%A1tok

 

 

https://sites.google.com/view/plakatok-memek-2022/csal%C3%B3d%C3%A1s

 

A magyarok lelki betegsége

 

https://sites.google.com/view/magyarok-lelki-betegsege/a-magyarok-lelki-betegs%C3%A9ge

 

Orbanisztán börtönfalának téglái

https://sites.google.com/view/magyarok-lelki-betegsege/orbaniszt%C3%A1n-b%C3%B6rt%C3%B6nfal%C3%A1nak-t%C3%A9gl%C3%A1i-2

 

 

Orbanisztán működése, mélylélektani okok

https://sites.google.com/view/magyarok-lelki-betegsege/10-orbaniszt%C3%A1n-m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9se-m%C3%A9lyl%C3%A9lektani-okok

 

 

Társadalom Boldogság Kivaghy

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-boldogsag-kivaghy/f%C5%91oldal-h%C3%A1bor%C3%BA-boldogs%C3%A1g-t%C3%A1rsadalom

 

Manipulációs világ Kivaghy

https://sites.google.com/view/manipulacios-vilag/a-manipul%C3%A1ci%C3%B3-csapd%C3%A1ja-kivaghy

 

Nő-férfi 

https://sites.google.com/view/nemi-elet-kivaghy/n%C5%91-f%C3%A9rfi-kivaghy

 

https://sites.google.com/view/nemi-elet-kivaghy/n%C5%91-f%C3%A9rfi-ismerked%C3%A9s

 

https://sites.google.com/view/nemi-elet-kivaghy/n%C5%91-f%C3%A9rfi-kapcsolat

 

Hűleség kézikönyve 2

 

 https://sites.google.com/view/huleseg-kezikonyve/2020-ev-politikai-plakatok

 

 

Manipulációs világ

https://sites.google.com/view/manipulacios-vilag/a-manipul%C3%A1ci%C3%B3-csapd%C3%A1ja-kivaghy

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-tortenelem-kivaghy/f%C5%91bb-t%C3%A9mak%C3%B6r%C3%B6k

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-tortenelem-kivaghy/31-h%C3%A1bor%C3%BA-boldogs%C3%A1g-t%C3%A1rsadalom-1

 

 

Erotika

https://sites.google.com/site/pornograftarsadalmikisregeny/home

 

https://sites.google.com/view/szex-tarsadalom/home

 

https://sites.google.com/view/szexvilag--regeny/useful-links

 

 

KIVAGHY KRISZTI 

A DEMOKRÁCIA KÉZIKÖNYVE XXI. SZ. 

https://sites.google.com/site/kivaghykrisztia/a-demokr%C3%A1cia-k%C3%A9zik%C3%B6nyve-xxi-sz-bevezet%C5%91-oldal

 

 Társadalmi alapvetések

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy-rendszer/122-a-demokr%C3%A1cia-k%C3%A9zik%C3%B6nyve-21-sz-2

 

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy-rendszer/t%C3%A1rsadalom-demokr%C3%A1cia

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy-rendszer/1-t%C3%A1rsadalmi-alapvet%C3%A9sek

 

Társadalom rendszer Kivaghy

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy-rendszer/t%C3%A1rsadalom-demokr%C3%A1cia

 

Gazdasági alapvetések

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-kivaghy-rendszer/2-a-gazdas%C3%A1g-alapvet%C3%A9sei

 

Fiataloknak még sikerülhet

 

https://sites.google.com/view/fiatalok-siker-tarsadalom/f%C5%91oldal-bevezet%C3%A9s

 

https://sites.google.com/view/fiatalok-siker-tarsadalom/korunk-kommunik%C3%A1ci%C3%B3ja-%C3%A9s-a-net-haszn%C3%A1lat

 

Korunk kommunikációja

 

https://sites.google.com/site/kalandfiatalsagregeny/korunk-kommunik%C3%A1ci%C3%B3ja-1

 

 

Másvilági ítélkezés

https://sites.google.com/view/masvilagi-itelkezes/nehany-kivalasztott-sikeres

 

 

Figyelmükbe ajánlom - a legjobb és a legrosszabb ember.

 

https://sites.google.com/view/masvilagi-itelkezes/2-kivalasztott-jozsef-attila

  

 

Társadalom és irodalom egy kicsit magasabbról, szórakoztatva, gondolkodtatva.

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/1-r%C3%A9sz-%C3%B6sszej%C3%B6nnek-az-%C3%ADr%C3%B3k

  

Utópia

Irodalmi és társadalmi műveltség népszerűen

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/2-r%C3%A9sz-ut%C3%B3pia-az-els%C5%91-aranyk%C3%B6nyv

 

Swift: Gulliver

Társadalmi és irodalmi műveltség szórakoztatva.

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/4-r%C3%A9sz-swift-%C3%A9s-gulliver

 

Karinthy utópiái

Társadalom irodalom kicsit magasabbról, szórakoztatva.

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/6-r%C3%A9sz-karinthy-ut%C3%B3pi%C3%A1i

 

 

Szép új világ

Társadalomfejlődés szórakoztatva

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/8-r%C3%A9sz-sz%C3%A9p-%C3%BAj-vil%C3%A1g

 

kazohinia

Irodalom, társadalom, szórakozás, művelődés

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/9-r%C3%A9sz-kazohinia

  

Orwell 1984

Társadalom, irodalom kicsit magasabbról, de népszerűen

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/10-r%C3%A9sz-orwell-1984

  

Kivaghy utópiái

Társadalmi elmélkedések népszerűen

 

https://sites.google.com/view/utopia-tarsadalom-kivaghy/11-r%C3%A9sz-m%C3%A1trix-kivaghy-ut%C3%B3pi%C3%A1k-befejez%C3%A9s

 

Demokrácia igazságai

https://sites.google.com/view/demokracia-igazsagai/home

 

Háború Boldogság Társadalom

https://sites.google.com/view/boldogsag-tarsadalom/f%C5%91oldal-h%C3%A1bor%C3%BA-boldogs%C3%A1g-t%C3%A1rsadalom

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-boldogsag-kivaghy/f%C5%91oldal-h%C3%A1bor%C3%BA-boldogs%C3%A1g-t%C3%A1rsadalom

 

történelmi fejlődés

https://sites.google.com/view/tortenelem-kivaghy/bevezet%C5%91-gondolatok-kapcsolatok-linkek

 

kivaghy könyvek

https://sites.google.com/view/kivaghy-konyv/kivaghy-k%C3%B6nyvek

 

közgazdaság egyszerűen

https://sites.google.com/view/kivaghy-konyv/k%C3%B6zgazdas%C3%A1g-egyszer%C5%B1en

 

plakátok mémek

https://sites.google.com/view/politikai-plakatok-memek/home

 

https://sites.google.com/view/manipulacio-karossaga/home

 

https://sites.google.com/view/plakatok-memek-2022/k%C3%A9pek-hit-etika-kivaghy

 

https://sites.google.com/view/politikai-plakatok-memek/home

 

https://sites.google.com/view/politikai-plakatok-2019-/home

 

https://sites.google.com/view/politikai-plakatok/home

 

https://sites.google.com/view/manipulacio-karossaga/virusijesztgetoknek-nem-ajanlott

 

https://sites.google.com/view/tarsadalom-vakitfed/home

 

 

Dear reader!

Are my writings interesting and valuable? I don't know, I just hope. Maybe it's arrogance on my part, but I want as many people as possible to read it, so I'm asking for help in spreading it. I would greatly appreciate the Hungarian, but even more the English language distribution. Unfortunately, my English language skills are weak, not enough to translate such a long and complicated text. Besides, I'm not good at internet communication either.

Therefore, I ask the Dear Reader, if you find my writing remarkable and instructive, to help its publication. When, how, where, how much, what - I leave this to the helper. My only request is that the essence of what I have to say is not damaged. Thank you for everything, even the smallest help.

 

 

 

A folytatás előtt 

 

             Kivaghy család s társai - vakitfed néptársaság

 

             Ajánlott    google     oldalak 

 

hupont  demokrácia-lejáratás

 

 hupont társadalomismeret

 

 vakitfed

 

 vakitfe

 

 társadalomismeret-társadalomkritika

 

 kivaghy

 

 blogger kivaghy

 

kivaghy könyvek site

 

 

 

          Ajánlott linkek:

 

https://sites.google.com/site/kivaghykoenyvek/

 

https://sites.google.com/site/ademokraciaalapveteseixxisz/kivaghy-kriszti

 

https://plus.google.com/108834560598464197799 

 

http://igazdemokracia.blogspot.hu/2016/04/blog-post_28.html  

 

http://kivaghy-vakitfed.blogspot.hu/

 

https://sites.google.com/site/vakitfed/my-forms 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cX3GrvXmLvI

 

http://demokracia-lejaratas.hupont.hu/1/demokracia-kezikonyve

 

http://rendszer-vakitfed.hupont.hu/34/szegeny-vilag-szegeny-magyarorszag

 

 

 

De nemcsak a demokrácia ismeretének oktatásával van baj. A történelemoktatás is teljesen torz, a jelentős társadalmi folyamatok elemzése, egyszerűen hiányzik. Többek között, a diktátorokat, a hódítókat, mint tehetséges hadvezéreket mutatja be az iskolai történelem, ami elképesztő hiba. Sajnos lehetne még sorolni az elképesztő hibákat.

 

Az oktatás hiánya, egy nagyon erős, vezetés általi, demokrácia (általános demokrácia, és közvetlen-demokrácia) gátló tényező.

 

2..Nagyon erős és közvetlenül gátló tényező, a népszavazást korlátozó szabályozás (törvénykezés). Tudjuk, hogy például jelenleg, nálunk, az előző szabályozást is szigorítva, alig lehet népszavazást létrehozni.  Fontos, érdemi ügyben, pedig egyáltalán nem lehet.

 

3. Természetesen az is gátló tényező, hogy a vezetés nem teremti meg a közvetlen-demokrácia feltételeit. Pl. nem teremti meg, nem segíti létrehozni a korszerű internetes népszavazási és közvélemény-kutatási rendszert.

 

4. Kevésbé erős, de azért fontos vezetés általi gátló tényező: a demokrácia, rossz kivitelezés általi, lejáratása. A hamis, lejárató népszavasokra és népszavazásszerű akciókra gondolok.  Például 2010 utáni „nemzeti konzultációra” vagy ahhoz hasonló, manipulatív, demokrácia lejárató akciókra gondolok.

 

Amúgy lehetséges lenne, egy korszerű népszavazási, közvélemény-kutatási rendszer kialakítása. Csakhogy a „nemzeti konzultáció” akciói, annyi eltorzult, rejtett sunyi, elemet tartalmaztak, hogy ez nem demokráciaépítés, de lejáratás volt.

 

A nemzeti konzultáció néhány alapvető silánysága: A vezetés által választott, másrészt válasz-sugallt kérdések. A választási lehetőségek, (a kérdések, meg a lehetséges válaszok) erősen hiányosak, amúgy pedig aránytalanok. A szavazás igazságossága, csalás mentessége nem volt biztosítva. A választás pontos csalásmentes összesítése nem volt biztosítva, ill. nem volt nyilvános. A kétes eredmény, kétesen számítódott bele a jogalkotásba.

 

     A lakossági fórumok, valamint a társadalmi konzultációnak, egyeztetésnek nevezett zavaros akciók sem jelentenek igazi nép-beleszólást. E vélemények, csak egyesek véleményei, ráadásul azokat vagy figyelembe veszik, vagy nem, összességében inkább lejáratják a demokráciát. 

 

      Nem is ritkán, elhangzik: a demokrácia lényege a vita. A parttalan, sehová sem vezető vita?  Ez így manipuláció. A demokrácia lényege a közös, leginkább szavazásos döntés. A vita ennek minőségét szolgálja. A vitának csak akkor van értelme, ha az direkt, vagy áttételesen (de nem ködbe veszően) egy döntéshozásba fut bele.

 

4b) A nagyon rosszul szervezett népszavazások (rossz, érdektelen a kérdés, rossz a tájékoztatás, nincs vitaidő és lehetőség, igazságtalanságok, csalások vannak, stb.) inkább lejáratják a népszavazás intézményét.

 

A kisebb mértékben, rosszul szervezett népszavazások, többnyire nem járatják le a népszavazás intézményét.

 

4c) Lejáratás másik fontos része a csalásokkal, visszaélésekkel terhelt szavazások, választások. Ezek a csalások nem mindig nyilvánvalók és nem mindig illegálisak. Pl., ha valaki nem tartja be a választási ígéretét, akkor e csalásnak nincs szankciója, sőt szinte természetessé válik a csalás.

 

A jelenlegi szabad választás, a vezetési demokrácia része, és a közvetlen-demokrácia része is.

 

A jelenlegi választási rendszeren elég sokat kellene változtatni, hogy az igazi közvetlen-demokrácia színvonalát elérje, - ill., hogy az alapelvek 2. pontja alatti feltételek teljesüljenek.

 

Egyszerűen elmondható: a jelenlegi választások, szavazások nemcsak építik, de rombolják is a demokráciát.

 

5. Külön ki kell emelni a szavazáskor választáskor, de egyébként is, az objektív egyenlő tájékoztatás hiányát, a manipulációt, mint lejárató tényezőt.

 

 A centralizálást, mint diktatúraépítést és demokrácia gátlását, e felsorolásba nem veszem bele.

 

6. Vannak azonban más vezetés általi demokrácia-alkalmasságot rontó praktikák Általánosságban „a nép birkásítása” a vezetés szándéka, melynek sok-sok tényezője van. „Birkásítás”, ez nem a népre vonatkozik, hanem a vezetésre – a birkásítás szándéka a vezetés tulajdonsága.  A népnek csak egy része válik birkává (akinek nem inge ne vegye magára). Az elfogadó, elfásult, beletörődő nép kialakítása, mely természetesen a diktatúrának kedvez, a demokráciát, főleg a közvetlen-demokráciát gátolja. Másképpen: tudatos, társadalmi aktivitás csökkentéséről az önálló átgondolt vélemény csökkentéséről van szó.

 

Bármennyire is sértő hasonlat, a „birkásítás” (akinek nem inge, ne vegye magára), mégis találó. Egy olyan társadalomról van szó, amelyben az egyének, egymást harapdálják, egyéniségnek tartják magukat (lehet, hogy azok is), de végső soron azt teszik, amit a „legügyesebb” gazda akar. A mostani rendszerekben (új-kapitalizmus) az egyének pirosra, sárgára, lilára festik a bundájukat (óriási egyéniség vagyok), de végső soron követik a manipulációban legügyesebb gazdát. Régebben úgy követték a gazdát, hogy nem akartak ennyire egyéniségek, lenni.

 

Talán már említettem, hogy éppen a birka-büszkeség - engem nem érdekel a gazda, sem a kutyái - okozza, hogy a birka szinte észre sem veszi, hogy azt teszi, amit a gazda parancsol.

 

A demokrácia-alkalmasság leépítés (birkásítás) egy meglehetősen összetett dolog - néhány fontos, jelenleg is jellemző, oldala eleme:

 

Tulajdonképpen az alkalmatlanság kialakítást, két nagyobb részre kell bontani.  Az egyik oldal: emberek jelentős része, lehetőleg negyede engem, minket válasszon. 

 

7. A másik oldal: a többség, de legalább az emberek felének ne legyen kedve, ideje közügyekkel foglalkozni, szavazni, választani.

 

Ennek néhány további eleme:

 

7a) A népnek ne legyen ideje, kedve a közügyeken gondolkodni – munkával, munkakereséssel, jogi ügyekkel, bürokráciával, pénzügyekkel, vásárlással, stb. – legyenek lefoglalva.

 

 7b) A meglevő pártokon kívül, ne nagyon alakuljanak ki közügyekkel foglalkozó közösségek. Ezt is több módón lehet elérni. Ez több okból is hasznos a hatalomnak: egyfelől, nem alakul ki komoly konkurencia. Másfelől, erősíti a nép, politikától, választástól való elfordulását.

 

7c) Végül, de nem utolsó sorban a legerősebb leépítő (birkásító) elem - a vezetés direkt manipulációs gépezetéhez csatlakozik..

 

Ez szintén sok részre, fajtára osztható: Pl. a propagandára (saját nagyságot hirdető plakátok jelmondatok, reklámok, egyebek).  Pl. a számtalan kommunikációs ferdítésre, csúsztatásra. 

 

8) A hiányos társadalmi, történelmi oktatáson kívül, még a politikai média és általában a média a félretájékoztatás jelentős eszköze, ezek a legjelentősebb népbutító elemek.

 

Elsősorban a politikai média egy részének silányságára gondolok. A rendszertől a körülményektől függ, hogy az eredetileg demokráciaerősítő politikai média, mekkora hányada aljasodik le. Egyfelől a pártosodás, másfelől a profitszerzés, haszonszerzés tereli az elfogultság, a félretájékoztatás, ill. a demokrácia lejáratás utcájába, a lealjasodásra hajlamos lapokat, tévéket, rádiókat, a politizáló média egy jelentős részét. Még súlyosabb a probléma, ha a közszolgálati médiát aljasítják le, márpedig ez elég sűrűn előfordul 

 

9) Ugyanakkor ki kell térni, a jelenlegi tömegkultúrára, melynek társadalmi aktivitást romboló, közvetve, a demokráciát leépítő hatásáért, ezért a vezetés is felelős.

 

Természetesen az emberek, a tömegkultúra-csinálók, a nép is felelős. Miről is beszélek?

 

   9a)  A jelenlegi tömegkultúrából sugárzó – egyéni hősök, egyéni megoldások.  A közösségi szellemiség a közösségi megoldások, lehetőség szerinti eltüntetése (Nem tudom, hogy megfigyelte e, a kedves olvasó, hogy az amerikai és általában a nyugati filmek kizárólag egyéni hősökről, legfeljebb kisebb csapatokról, egyéni megoldásokról szólnak. Az elemzést, lehetne folytatni.)

 

   9b) Továbbá, a jelenlegi tömegkultúra,(filmek, tv műsorok, videojátékok, stb.) akciófilmjei, bulvártémái, sztárcsináló praktikái, önmegvalósító műsorai, stb. – az agressziót, a tisztességtelenséget, de főleg az önzést, az egyéniesedést propagálják.

 

   9c) Egyéb olyan köz-szellemiségek „támogatása”, melyek a közömbösséget, az elfordulást, valamint a beletörődést erősítik.

 

    Tény, hogy a jelenlegi tömegkultúrából hiányoznak a társadalmi problémák, társadalmi megoldásai. Továbbá, erősen hiányzik a közösségi szellemiség, sőt összességében azzal ellentétes szellemiség sugárzik, tehát indirekt módón rombolja a társadalmi aktivitást, a szükséges tudást - kvázi birkásít. Valamint összességében gátolja a demokrácia fejlődését.

 

Más kérdés, hogy mit lehetne tenni, mivel itt nemcsak arról van szó, hogy a vezetés helyett, a nép döntsön. Azonban a közvetlen-demokrácia erősödése, valószínűleg pozitívan hat a jelenlegi tömegkultúrára, annak csinálói, valamint fogyasztói is, remélhetőleg igényesebbé, válnak, legalábbis a közösségbetartozási, a közösségépítési igényük erősödik.

 

    Itt jegyzem meg, hogy a közéletből, kultúrából, társadalomból sugárzó tisztességtelenség, minimum egy külön fejezetet érdemelne, ez, e könyv hiányossága. A másik hiányosság, az oktatási rendszer alapvető hibái, szintén minimum, külön fejezetet érdemelne.

 

 

 

A másik manipulációs oldal elemzése.

 

A másik oldal: emberek jelentős része, de legalább negyede engem, minket válasszon, avagy a tisztességtelen szavazathalászás néhány eleme.

 

A pártok, többek között lelkiismeretlen szavazathalászó szerveződések.

 

Az „okos vezetők” rájöttek, hogy a jelen választási rendszerben elég, ha megszerzik a szavazatok negyedét, ezzel bőven megnyerik a választásokat, ha az emberek másik felét sikerül közömbösségbe csúsztatni. Az okos vezetők arra is rájöttek, hogy nem fontos őszinte meggyőzéssel, az elfogulatlan legbölcsebb választókat, megszerezni - elég, ha a legkevésbé elfogulatlanokat, a legkevésbé bölcseket, mindenféle trükkel, maguk mellé állítják. Nézzünk néhány ilyen szavazatszerző elemet:

 

   a) Az üzleti, az anyagi érdekeltség, kvázi függés kialakítása, majd választási kihasználása. Egyszerűbben, a pénzzel is támogatott, üzleti, egyéb klikk, oda-vissza, támogatásáról van szó.

 

   b) Az állami alkalmazottak, egyéb állam által foglalkoztatottak, egzisztenciális függésének kialakítása (általában minden diktatórikus hatalom, minden társaság leváltja az állami alkalmazottak jelentős részét), majd e függés választási kihasználása. Egyszerűbben, az állami alkalmazottak, foglalkoztatottak (lehet a választók 15%-a is) az állásuk féltése miatt, nem mernek másra szavazni.

 

  c) A „választási csalások” néhány legális, ill. félig legális módja. Pl. az egyenlőtlen, egyben nagyszabású reklám, propaganda, megjelenés.

 

  d) A populista ígérgetések, ill. korábbi populista intézkedések.

 

  e) Valamint, természetesen a sokoldalú propaganda, manipuláció, többek között a választási kampány praktikái, ebben is (a nem éppen okosak elcsábításában) szerepet kap.

 

   Természetesen a közvetlen demokráciához kötődő manipulációk, általában a demokrácia fogalmának zavarossága, az „áldemokráciák” is lejáratják a demokráciát.

 

    Persze azért meg kell jegyezni, nemcsak a vezetés praktikái teszik a demokráciára alkalmatlanná a népet. Azért a népnek is megvan a maga felelőssége.

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 26
Tegnapi: 5
Heti: 34
Havi: 114
Össz.: 35 320

Látogatottság növelés
Oldal: demokrácia kézikönyve
Borzasztó apa - © 2008 - 2025 - demokracia-lejaratas.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »